sâmbătă, aprilie 27, 2013

Dupa cel putin O poveste adevarata




De-afară...

Erau sticluţe roz, pe noptieră,
Şi cutiuţe gri, şi-o pudrieră
Ce-avea capacul personalizat
Cu-n diamant, sub numele-ncrustat.

Colecţii deja vechi, nicicând purtate,
Sorbeau cafeaua timpului, uitate
Pe umeraşe de satin cyclam:
Un basm părea, de-afară, ce trăiam.

Zeci de pantofi, aleşi pentru paradă,
Visau sa-i port, cândva, păşind, pe stradă,
Dar eu mergeam pe patru roţi, grăbită
Să scap de viaţa mea nenorocita!

-         Da! Un palat! Dar fără de poveste!
Regina? O intrusa-ntre neveste,
Căci regele, un pur-sânge târziu,
Uita mereu ce sunt şi pot să fiu.

Prinţul, pupat din ce în ce mai rar,
S-a transformat intr-un broscoi bizar
Ce se-ncrunta mereu, privind la mine.
Şi, din Mândrie-am devenit Ruşine...

Mi-a poruncit să plâng pe-ascuns de lume,
Să râd în hohote când spune glume,
Să uit că pleacă, nopţile, de-acasă,
Şi să-l iubesc forţat, dar bucuroasă.

Târziu si obosit-am abdicat:
Nu mai voiam nici domn, nici împărat,
Nici lacrimi, înroşite-n ochii mei,
Vândute pe-o pereche de cercei,

Şi nici suspine inecate-n vin:
Don Perignon nu-mbată un destin!
Doar omu-şi iscăleşte-aievea soarta.
M-am dus. Şi, după mine-am trântit poarta.

Azi am, pe-un raft, sticluţe goale, roz,
Să-mi amintească de „măreţul” OZ.
Am renunţat la alb şi la corai:
S-ar murdari prea repede-n tramvai;

Port blugi, tricou cu scris, şi teneşi moi:
De-afară, pare-o viaţă de gunoi.
Dar, când mă pun în pat, zâmbesc: eu ştiu
Şi cine sunt, şi cine pot să fiu...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vorbeste cu mine! Spune-mi ce parere ai tu despre asta, spune-mi ca gresesc sau, dimpotriva, sustine-ma! Hai sa vorbim deschis despre viata!