vineri, ianuarie 27, 2012

Da, am si eu tot zece vieti. Dar...

Am, probabil, ca majoritatea dintre voi, zece vieti. Dar, pentru ca, spre deosebire de multi dintre voi, eu nu stiu cum se ajunge la celelalte, intentionez sa fac un shake de 10 in 1: le traiesc pe toate in aceasta si, dupa,  ma retrag in negocieri pentru toate celelalte. 


Am de gand sa ma interesez de traditii si superstitii in urmatoarea mea viata. 


In cealalta, a treia adica, promit sa nu ma mai casatoresc, ca sa am bunul simt al femeii libere de contract - acela de a ma lasa aleasa, in fiecare seara, de acelasi barbat, la fel de liber de constrangeri oficiale ca si mine...


 In cea de-a patra viata, am sa ma angajez cu norma intreaga, mai devreme in viata - am sa renunt la scoli si am sa fac o mega-carte de munca, sa imi cresc o maxi pensie, din care nimeni nu va avea, pe atunci, nemernicia sa taie!


In cea de-a cincea, pentru ca are o cifra de mare anvergura asupra intaii mele vieti, ma voi calugari, urmand o pasiune nascuta inca din prima existenta - aceea de a venera tot ce e sfant, cu tot ce sunt eu...


In cea de-a sasea viata, pentru ca sase este cifra care imi place cel mai putin, am sa ma las de scoala de tot, am sa iau doar note mici, dar am sa citesc numai carti mari, am sa cer clementa profesorilor si am sa termin, cu chiu, cu vai, opt clase, apoi am sa fug in lume, undeva la mare, sa-mi mai indulcesc un pic fatidicul sase, cu briza de sare si orgii in zori. Apoi, am sa ma adapostesc intr-un conac de Bucuresti, in umbra vreunui nume sonor care sa imi scoata ochii toata ziua ca fara el as fi fost nimic. Voi duce, smerita, o viata de sclavie pe bani, dupa ce imi voi fi trait anticipat, in frageda adolescenta, toate fanteziile, de orice fel... Apoi, nu foarte batrana, (nici atat de bogata pe cat ar fi crezut cei din jur ca merita sa te vinzi unui moguletz hapsan), in patul unui amant epic, boem si poet, care sa ma ridice la cer in toate formele unei vieti ratate (daca se poate, pe versurile mele din viata I), voi muri spre a trece spre viata numarul 7...


Aici, in anul odihnei, voi alege sa fiu cersetoare si calatoare. Nimic mai mult.


In viata a opta ma voi dedica intru totul parerilor celor din jur - dar cum sa fac? Cand unii spun hais, altii spun cea, cand unii vad alb, altii vad negru, cand unii vor, altii nu vor, cand................. 
Astfel, inainte de majorat, suferind de vreo boala cumplita de nervi, imi voi amesteca sangele cu apa fierbinte, pe ritmul "Todo Cambia" - Mercedes Sosa...

...ca sa pot ajunge la cea de-a noua si la cea de-a zecea viata, care vor fi ca doua gemene, una cu cealalta -  nici mai mult, nici mai putin decat tot ceea ce sunt in aceasta viata - HAOTICUL EU - DE TREI ORI, cate trei vieti: PRIMA...si ULTIMELE DOUA!
Cu modestie (pentru ca nu am avut pretentia sa le traiesc pe toate la fel),
Iulia Sirbu Herbil
PS: toate acestea au fost spuse pentru a sublinia inutilitatea incercarilor celorlalti de a-ti face ordine in viata, de a te invata cum sa iti traiesti orele, zilele, de a-ti impune, de a constrange, dupa traditii, piedici, mofturi, o viata care, pana la proba contrarie, este unica si  irepetabila. 

2 comentarii:

B.A.D spunea...

Excelent! Mi-ai facut ziua mai frumoasa:D

Iulia Sirbu Herbil spunea...

Ma bucur! Va fi si mai frumoasa ;)

Trimiteți un comentariu

Vorbeste cu mine! Spune-mi ce parere ai tu despre asta, spune-mi ca gresesc sau, dimpotriva, sustine-ma! Hai sa vorbim deschis despre viata!