miercuri, mai 05, 2010

Despre infidelitate si gelozie: despre viata. De Iulia Herbil si Adrian Herbil.


Am scris despre infidelitate...si am spus numai prostii.. Imi cer scuze.


In fata acelora dintre voi care ati inselat, in fata acelora dintre voi care ati "ajutat" alti oameni sa insele, probabil ca am parut cel putin naiva... In schimb, in fata acelora care ati fost inselati, am spus totul cum trebuia sa fie spus: pentru ca v-a placut ce ati citit, v-am spus, indirect, ceea ce voiati sa auziti, in mare parte.


Nu sunt eu detinatorul Pietrei Filozofale, nici macar vreun alchimist tarziu, dar cred ca adevarul vietii este al fiecaruia dintre noi, asa cum vrem, asa cum alegem sa il vedem.


Am spus ca pentru aceia dintre voi care stiti "cum se inseala", partea mea de instruire despre cum sa nu te lasi inselat a fost un mare bluff. Si aveti dreptate! Mare dreptate. 

Nu exista om care sa nu poata insela, asa cum nu exista om care sa nu poata fi inselat. Insa, la fel de adevarat este ca, avand in vedere ca ORICINE, absolut ORICINE poate insela, depinde de noi sa facem diferenta.


Sa alegem sa fim mai buni decat ceilalti, sa nu tradam increderi, obiceiuri, crezuri, promisiuni.


Gelozia este unul dintre cele mai nejustificate sentimente: daca este neintemeiata - argumentele impotriva ei sunt clare, daca este intemeiata - inutilitatea ei este evidenta. Geloziile sunt apanajul oamenilor care inseala si mint, de obicei, fiind armele de atac si inducere in eroare  a celui inselat. Nu exista oameni fideli si gelosi. Eu nu cred in ei.


Dincolo de asta, cum spuneam, putem insela fiecare dintre noi, cu oricine, pe oricine, oricand, din orice motiv. Infidelitatea nu se poate evita cu aspirina, nu se poate elimina cu praf de furnici si nici nu se poate recunoaste prin semne indubitabile, ca petele de varsat de vant. Actul se poate intampla departe de ochii lumii, sau in vazul tuturor; poate fi recunoscut sau nicicand asumat, poate fi infaptuit de oameni la care te astepti, dar si de oameni cu fizionomii angelice; are sanse sa se intample la fel de bine noaptea tarziu, prin cluburi obscure, cat si dimineata devreme, in drumul spre serviciu, sau chiar acolo! Actul infidelitatii este ineluctabil: nu poate fi eludat nici prin amenintari cu sinuciderea, nici prin casatorie, nici prin divort, nici la primul copil, nici la al doilea... nici prin toate "obligatiile" din lume...Fidelitatea este intotdeauna problematica deoarece imuabilitatea ei ramane la latitudinea liberului albitru, fiind o decizie individuala, subiectiva, independenta de ceilalti.


Un lucru este cert: GELOZIA nu apara si nu a ferit vreodata pe cineva de INFIDELITATE! Dimpotriva!


Ce se poate face, atunci? Simplu: traim povestea de dragoste ca si cum nimic, niciodata, nu ar putea sa o atinga! Suntem fericiti doar vazandu-l pe omul drag? Atunci sa ramanem asa, fara fantome, fara ganduri negre, fara neincredere, fara ... pretentii ... Si... cand nu vom mai fi fericiti, sau cand vom deveni atat de nefericiti incat ii facem si pe ei sa se simta astfel, trebuie sa plecam...spre alte orizonturi, multumind frumos lui Dumnezeu, sau vietii, ca ne-a ingaduit sa credem, chiar si pentru o clipa, ca am iubit si am fost iubiti inapoi. Cu adevarat sau nu, nu mai are nicio importanta, atata timp cat fericirea s-a oprit la noi!




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Vorbeste cu mine! Spune-mi ce parere ai tu despre asta, spune-mi ca gresesc sau, dimpotriva, sustine-ma! Hai sa vorbim deschis despre viata!